RELATIONSHIT

Çift Tipleri

By  | 

Ortalık çift kaynıyor. Ben de bu yazıda gözlemlerime dayanarak, gerek sokakta 5 dakikalığına incelediğim, gerekse yakinen şahit olduğum çift tiplerinden bahsedeceğim.

 

Yazı: Ayşe Durkan

Şimdii aslında bu konu benim uzun zamandır değinmek istediğim konulardan bir tanesi. Birinci yılı aşmış bulunuyoruz biliyorum, evet; ama dergi çıkmadan önce de ‘biri beni dinlese de içimi döksem’ diye düşünüyordum. Kısmet bu sayıyaymış. Zaten hazır bahar da gelmek üzere, kış boyunca evlerinde saklanan çiftler sokağa dökülür oldu, 14 şubatta bilmemkaçyüz kişi sevgili buldu, benim bu yazıyı yazdığım gün de bir ton insan eski sevgilisiyle barışsa, aralarındaki şeye isim koyanlar falan olsa mesela. Bir sürü erkek karşısındaki kadına ‘benimle çıkar mısın?’ diye sorsa, %75 i reddedilse vs vs.. Ortalık çift kaynıyor anlayacağınız. Ben de bu yazıda gözlemlerime dayanarak, gerek sokakta 5 dakikalığına incelediğim, gerekse yakinen şahit olduğum çift tiplerinden bahsedeceğim.

a-İşkilli çiftler: Şimdi, bu ilişkide bayan olan taraf ortalarda sürekli ne kadar süper bir çift olduklarından, diğer çiftlerin onları kıskandığından, nazar değdirdiğinden bahsede bahsede dolaşır. Sanırsın ki biri Angelina Jolie diğeri Brad Pitt. Kavga etseler ‘Nazar değdi’ olur, biri kazara bakacak olsa ‘çek gözlerini sevgilimden adi!’ olur. Msn ya da Facebook iletilerine muhtelif zamanlarda ‘bizi taklit etmeyin, komik oluyorsunuz, çok gülüyoruz’ yazar dururlar. Ne nazarı hem kadın, adam seni aldatmış işte, neyin nazarıdır bu pardon? Kıskanıldıkları falan da yok ha, tamamen kendi kuruntuları ve bu yüzden komik geliyor zaten insanlara. Sayıca fazla değiller; ama hepimizin etrafında bunlardan en az 1 tane olduğuna eminim. Çekin bir kenara anlatın, durum ‘böyle böyle’ deyin. ‘Sen de kıskanıyorsun, kıskananlar çatlasın, bizi çekemeyen anten taksın’ tarzındaki klişe cümleler kurarlarsa ‘Binlerce dansöz var’ deyip uzaklaşın oradan. Kısasa kısas.

b-İlişkisini uçan kuştan saklayan çiftler: Bizim bilmediğimiz bir şey mi var acaba diye düşünür dururum ben bunlara rastladıkça. Arkadaşlarının yanında bile zerre çaktırmazlar sevgili olduklarını. Ancak el ele ya da öpüşürken falan görürsen anlayabilirsin aralarında bir şeyler olduğunu. Arkadaş grubunda her konuya hakim olmaya çalışan kız ‘biz bi şeyler duyduk arkadaşlar…’ diyerek konuya girmezse, açıklayacakları da yoktur. Sebep nedir hala anlayabilmiş değilim, eğlence olsun diye mi yapıyorlar, yoksa işin ucunda bir pislik mi var acaba diye düşünmeden de edemem. Yalnız, otursalar adam gibi ilişkilerini niçin ondan bundan sakladıklarını anlatsalar, mantıklı bulup ben de aynı taktiği uygulayabilirim ha. Tehlikesi falan vardır belki, mazallah.

c-Birbirleriyle hiç konuşmayan çiftler: Yakın çevremde yok esasen. Cafede, restaurantta falan karşılaşıyorum bazen bunlarla. İkisinin de ağzını bıçak açmıyor arkadaş! Sokaktan kedi ya da bebek geçerse birbirlerine gösterip tebessüm ediyorlar o kadar. Erkekler genelde çok konuşmayı sevmiyorlar zaten de, kız tarafına ne oluyor peki? Dakikada 3598526 tane cümle kurabilme yeteneğine sahibiz sonuçta, karşımdaki kadının yarım saat sustuğunu görsem şüphe ederim. Sebep nedir emin değilim; ama bence,  kadın dediğinin bir sıkıntısı yoksa, o ilişkide suskunluk olmaz. Bu konu erkeğin inisiyatifine kalmış bir şey değil yani.

d-Sürekli kavga halindeki çiftler: Geldik benim en sevdiğim kısma. 2 saat bunlarla aynı ortamda bulunsan, ilk 1 saatin sonunda illa ki birbirlerine laf sokmaya başlayacaklardır. Çok ciddileşmedikleri sürece araya girmeye gerek olmadığına göre, oturup birbirlerini nasıl ayaküstü rezil ettiklerini izleyebilirsin. Bu çiftler her zaman benim favorim olmuşlardır. Neden? Eğlenceliler çünkü. Tekdüzelikten uzaklar. Kavga ettiklerinde bile sakin kalmaya çalışarak birbirlerine ‘hayatım’, ‘aşkım’ demeye devam eden çifte çift demem ben. Sesler yükselmeli, tabaklar fırlatılmalı, gözlerden ateş çıkmalı gerekirse.

e- Kız tarafının baskın olduğu çiftler: Bir kadının ne kadar fena olabileceğini gözlemleyebileceğimiz ilişki türüdür. Bakışlar çok önemlidir. Zira baskın olan kızımızın ağzından pek kelime duyulmaz; fakat bakışları yerden yere vurur niteliktedir. Arkasından çok laf edilir. Örneğin; ‘Parmağında oynatıyor çocuğu, yazık valla’, ‘Allah çirkin şansı vermiş’, ‘Korkulur bu kızdan, muma çevirdi adamı’ , Boyu biraz da kısaysa, ‘G*tü yere yakın olandan korkacaksın’ lafının duyulması Allah’ın emri zaten. Şirretlikleri de doğuştan gelir. İstediğiniz kadar uğraşın, asla bunlar kadar şirret olamazsınız. ‘Çalış senin de olur’ burada geçerli değil maalesef.

Gelecek sayıda devam edeceğiz tabi ki, şimdilik hoşçakalın…

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir